המועצה המקומית אבן יהודה עושה כל שביכולתה לאכוף את חוקי העזר העירוניים לטובת בטיחות התושבים ורווחתם. לצורך כך משתמשת המועצה בפקחי המועצה אשר מסיירים ברחובות יומם ולילה. במידה ונתקלתם במפגע, אנא פנו למוקד המועצה בטלפון: 09-8915050 או בווטסאפ 054-8915000.

מחלקת הפיקוח מבצעת פיקוח ואכיפה של חוקי העזר העירוניים באופן שוטף. הדו"חות ניתנים בהנחה על כלי רכב ובמסירה אישית בכל המקרים האחרים. 

מדיניות אכיפת חוקי העזר העירוניים

  1. אגף הפיקוח והשיטור העירוני אמון על אכיפת כלל חוקי העזר העירוניים.
  2. סדרי העדיפות נקבעים מעת לעת ע"י הנהלת המועצה.
  3. ברירת המחדל בגין הפרת חוקי העזר היא מתן הודעת תשלום קנס (דו"ח כספי לתשלום).
  4. במקרים מסוימים בהתאם לשיקול דעת הפיקוח, לסוג המפגע / ההפרעה ולנסיבות האירוע, יכול ותינתן דרישה לסילוק המפגע / ההפרעה. אי מתן דרישה לא ישפיע על שיקול הדעת במתן קנס.
  5. פרק הזמן לביצוע הדרישה יקבע על פי החלטת המפקח ושיקול דעתו, זאת בהתאם למקרה ולנסיבות ובכפוף לקבוע באמנת השירות והוראות חוק העזר.
  6. מקבל הדרישה רשאי לפנות למחלקת הפיקוח בבקשת אורכה לטיפול בדרישה שניתנה לו, שתבחן לגופה.
  7. אי קיום הדרישה עלול להוביל לרישום הודעת תשלום קנס ולמתן דרישה נוספת, זאת בהתאם לשיקול דעת המפקח.
  8. ניתנת עדיפות לאכיפת עבירות הנוגעות לנושאים הבאים:
    • בטיחות, בטחון אישי וסדר ציבורי
    • מרחב ציבורי נגיש וזמין
    • איכות ורווחת חיי התושבים
  9. הדו"חות כוללים השלכת אשפה, גזם, קרטונים ברשות הרבים, איסוף צואת כלבים, שוטטות כלבים, חריגות בניה, העמדת רכב שלא לפי חוקי המועצה וכדומה.
  10. יש לשלם תוך 90 יום מקבלת הדוח/הודעת תשלום את הקנס שנקבע לעבירה.
  11. לתשלום באמצעות מענה קולי/ אנושי בטלפון ניתן לפנות למועצה בטלפון:  09-8915000.
  12. ניתן לשלם בכל סניפי הבנקים ובבנק הדואר.

הגשת בקשה לביטול דו"ח

ניתן להגיש בקשה לביטול דו"ח בתוך 30 יום מיום קבלתו.
בבקשה יש לציין את הפרטים הבאים: מספר דוח, הסיבה שיש בגינה לבטל את הדוח, שם משפחה, שם פרטי, מספר ת"ז, טלפון, כתובת למשלוח דואר (רחוב, מספר בית, מספר דירה, ישוב), כתובת דואר אלקטרוני, ניתן להוסיף כל מסמך התומך בבקשתך.
נא לצרף לבקשה צילום הדוח בנוסף לבקשת הביטול.
את הבקשה לביטול הדוח ניתן להגיש דרך אתר המועצה.

לידיעה, תשלום הדו"ח לפני קבלת המענה מהמחלקה המשפטית, משמעותו הודאה בעבירה ואין אפשרות להגיש בקשה לביטול הדו"ח או בקשה להישפט לאחר התשלום.

מיום שליחת הבקשה לביטול הדו"ח יש להמתין עד חצי שנה לקבלת התשובה.
מיום קבלת תשובת התובע תינתן אפשרות להגיש בקשה להישפט תוך 30 יום.
אנא התאזרו בסבלנות עד לקבלת תשובה בגין בקשתכם לביטול הדו"ח. מרגע שהוגשה בקשה לביטול דוח ועד מתן קבלת תשובה ע"י התובעת העירונית, הדוח מוקפא במערכת, ואינו צובר ריבית ופיגורים.

אין לשלם את הדו"ח עד לקבלת מענה בכתב מהמחלקה המשפטית.

בקשה להישפט

  • לא ניתן להגיש בקשה לביטול דו"ח ובקשה להישפט יחדיו!
  • לא ניתן להגיש בקשה להישפט מעבר לתאריך הנקוב במכתב.
  • רשאי להגיש בקשה להישפט על דו"ח אך ורק מי שהדוח רשום על שמו.